ריכזנו עבורכם שאלות ותשובות ובהן מידע חשוב. לא מצאתם תשובה?
צרו איתנו קשר!
חשוב לדעת
מתי מומלץ לתקן
את הנעליים?
החלקים של הנעל הבאים במגע עם הסלע או הקיר הם בעיקר קצה הסוליה (הפוינט) והצד הקדמי-מדיאלי (אמצעי) של הסוליה. מטבע הדברים, הגומי באזורים האלה נשחק במהלך הטיפוס עד שנחשף הראנד (ראו ב־ Q&A "מה זה ראנד?"). אם ממשיכים לטפס אחרי שהסוליה נשחקה, הראנד מתחיל להיפגע ודי מהר נחשף העור או הבד שממנו עשויה הגפה (החלק העליון של הנעל). בשלב זה הביצועים של הנעל יורדים באופן דרמטי כי מבנה הנעל התומך נהרס ושכבת הגומי המעניקה חיכוך כבר לא קיימת. המשך טיפוס בשלב זה יגרום לחורים בעור ובבד, ותיקון הנעל ייהפך למורכב ויקר יותר.
אנו ממליצים להחליף את הסוליות לפני שהראנד נשחק. החלפת סוליה בשלב מוקדם היא הדרך האופטימלית והזולה להחזרת הנעל למצבה המקורי. הדרך הכי טובה לדעת מתי הסוליה נגמרה היא לעקוב אחרי נסיגת "קו הסוליה" ולשים לב מתי אתם כבר לא מטפסים על הסוליה אלא על הראנד.
אם לא תפסתם את השחיקה בזמן (מצב די שכיח) והראנד כבר ניזוק. התיקון יחייב החלפה חלקית או מלאה של הראנד לפני הדבקת הסוליה החדשה (נכון להיום כ־ 90% מהנעליים המגיעות לתיקון בסדנה מחייבות תיקון של הראנד).
בכל מקרה אנו ממליצים בחום שלא לשלוח לתיקון נעל אחת בלבד. הניסיון מלמד שהפער בבלאי בזוג נעליים הוא בין שבועיים לחודש. כלומר שבועיים אחרי שתקבלו את הנעל מתיקון, תצטרכו לשלוח את אחותה. חבל.
האם כדאי לתקן רק נעל אחת?
מה זה ראנד?
ראנד הוא הגומי הדק העוטף את החלק הקדמי והצידי של הנעל. עובי הראנד כ־ 2 מ"מ.
האם יש אחריות
על התיקון?
אנו נותנים חודש אחריות על ההדבקה והתפירות.
כמה זמן נדרש לתיקון
נעלי טיפוס?
אנחנו משתדלים לעמוד ב־ 10 ימי עבודה אך לעיתים מצטבר עומס והזמנים מתארכים. כרגע מחזור תיקון נמשך כ- 3 שבועות
אפשר לבקש "תיקון אקספרס" בתוך ארבעה ימים או תיקון "אקספרס טיסה" בתוך 24 שעות.
נעלי טיפוס של אילו חברות אתם מתקנים?
אנחנו מתקנים נעלי טיפוס
של כל החברות.
אילו נעלים לא לשלוח לתיקון?
איך מנקים נעלי טיפוס?
מומלץ לשמור את הנעליים נקיות ככל האפשר. בוץ, מגנזיום, זיעה וחול אינם טובים לנעליים. כדאי להבריש את הנעליים במברשת ניילון קשה ויבשה באופן תדיר (מברשת שיניים). את הנעליים יש לשמור בנפרד מהמגנזיום בשקית בד נושמת (רשת או כותנה).
נעליים לרוב עמידות למים (בטמפרטורת החדר). נעלי סקרפה, לה-ספורטיבה וחלק מהנעליים של יצרנים אחרים אפשר להשרות במים עם מעט סבון ב־ PH ניטרלי (סבון לכביסה עדינה). אחרי ההשריה מומלץ לשפשף את הנעל פנים וחוץ במברשת ניילון עדינה או במברשת שיניים. פעולה זו תוציא את הבוץ ובעיקר את המלח שנשאר מהזעה. אחרי הניקוי יש לדחוס סמרטוטי מיקרופייבר לתוך הנעל ולהחליפם פעמיים ביום עד שהנעליים יבשות לגמרי. כך תשמרו על צורת הנעל במהלך הייבוש. את הניקוי היסודי הזה מומלץ לעשות פעם או פעמיים בשנה.
נעלי עור לא מומלץ להרטיב.
נעליים רבות, ובפרט נעליים בייצור 5.10, בוריאל ובלאק דיאמוד בנויות עם שכבת קרטון בסוליה ולכן אסור להרטיב אותן. אם הלכלוך לא יורד בהברשה יבשה, אפשר להרטיב את המברשת במעט מים וטיפה סבון עדין.
נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.
הגומי שלנו מיובא ישירות מאירופה ומיוצר בסטנדרט הגבוה ביותר. לרוב אנו משתמשים בגומי מתוצרת חברת Vibram המיוצר באיטליה. אך בסדנה יש סוגי גומי נוספים עבור בקשות מיוחדות. נשמח לייעץ בנוגע לגומי המתאים ביותר עבורכם.
הגומי שבו אנו משתמשים:
Vibram XS Edge - גומי עמיד וקשה יחסית. מתאים למסלולים אנכיים עם אדג'ים קטנים. תומך בכף הרגל ומונע עייפות.
Vibram XS Grip II - גומי רך ודביק שמתאים למסלולי overhang, ובולדר שבהם נדרש חיכוך גבוה מאוד של הנעל עם הקיר והאחיזות.
Vibram XS Grip - גומי המעניק אחיזה מעולה אבל שומר גם על רמת עמידות גבוהה.
S72 - גומי רך יותר אפילו מ־GRIP 2 ומציע חיכוך מקסימלי. אך הוא נשחק מהר. מומלץ בעיקר לנעלי תחרויות.
Stick Zero - גומי רך ועמיד. ביצועי קצה לשטח ולקירות אימון.
Xs Flash 5 mm - גומי עמיד בצבע אפור. אינו משאיר סימני צבע על הקיר.
Stick Techno - גומי קצה. רך מאוד. צבע צהוב. רק לקלי משקל.
הנעל מתוכננת ובנויה לביצועים אופטימליים עם גומי מסוים. אבל למטפסים קלי משקל ייתכן שעדיף גומי רך ודביק יותר מזה שבא עם הנעל המקורית. לעומת זאת אצל מטפסים כבדים גומי רך יישחק מהר מאוד ולא בהכרח ייתן יתרון כלשהו.
באיזה
גומי אתם
משתמשים?
איך מתבצע התשלום?
התשלום מתבצע בסיום התיקון דרך קישורית מאובטחת שתישלח לווטסאפ. אפשר לשלם באשראי, בביט או בכל אחת מן הדרכים שבאפליקציה לתשלום. לאחר החיוב תישלח חשבונית ירוקה.
האם אפשר להתייעץ
איתכם לפני התיקון?
כמובן ואפילו מומלץ!
ניתן להתקשר ישירות לסדנה או לשלוח ווטסאפ. הצוות ישמח לעזור בכל שאלה. טל: 054-2371349